OTVORENÉ: PONDELOK AŽ ŠTVRTOK 10:00 – 19:00, PIATOK: 10:00 – 17:45, SOBOTA: 10:00 – 13:00. INAK NA ZAVOLANIE: 0903 440 880

Ako som sa stal zákazníkom, alebo: Chcem pre moju lásku gumu! Takú z telky!

Kúpil som, si motorku. Veľkú, ťažkú, silnú. A ešte navyše s kardanom. Musel som. Na malej by som vyzeral ako cirkusový medveď na bicykli, na ľahkom jogurte by som mal strach, slabé motorky ma prestali baviť pred štvrťstoročím a kardan odporúča Mishko. Táto kráska mi padla do oka hneď, ako som ju zbadal na titulke Motomagazínu v roku 2001. Bol som z nej taký posratý, že som jej na Kraken Rally Tomky, ktorú som organizoval, pripravil (pár minút po tom, ako prišla prvá na Slovensko) privítanie aj s ohňostrojom, TToma – jej drsného drivera som nasmeroval zaparkovať ju na pódium a tak som z nej spravil hviezdu večera. Na druhý deň – hneď ako som rozdrapil oči, som tohto drsňáka presvedčil, aby mi zo mňa urobil druhého Slováka na svete, ktorý ju osedlá. Ten musí fetovať (ako vraví V.B.) alebo čo, pretože mi ju naozaj zveril do rúk. A nôh samozrejme. VTX-ka robila všetko, čo by človek aj mohol čakať od stosedemkoňového a stošesťdesiatštyriňútnowého, dvojvalcového kladiva, ktorému v každom valci lieta namiesto piestu takmer litrová fľaša adrenalínu. Pri rozbehu hrabala ako neskrotená kobyla, pri duálnom brzdení sa jej spod kolies dymilo ako býkovi keď zaflekuje pred toreadorom, aby ho v sekunde nabral za gule na rohy, ale pri jazde poslúchala aj na ten najjemnejší dotyk, ako Valeho GP-špeciálka. Skrátka zamiloval som sa až po ušiská. Ale správala sa aj ako ľahké dievča – nechcela byť mojou, kým za ňu poriadne nezaplatím. V tom čase trištvrte melóna kua!!! Tak som teda šporil a šporil, až som si jednu zranenú nechal priviezť až spoza veľkej mláky. Bola mladučká – mala len dva rôčky a už bola týraná ako každá štvrtá žena. Ďalšie dva roky som jej liečil zranenia, ale na sklonku minulej sezóny som jej oznámil: Koniec postávaniu! Ortopéd Peťo povedal že si už zdravá moja milá, tak si ťa osedlám. Žiadna rekonvalescencia sa nekoná! A jazdiť si sa už za tých 11 111 kilometrov mohla naučiť! Tak sa priprav, ideme z kopca. A bude to poriadna jazda!

Ale že problém!? Gumy takmer zodraté. A navyše také, aké má každá druhá. Hlavne pravá ma srala. Pardon - zadná. Úzka! A navyše sa občas aj pošmykla. A to sa slušnému dievčaťu stať nesmie! Tak som sa rozhodol: Stem pre moju lásku gumy. Tie najlepšie. Také z telky. Metzelerky ME880, do ktorých obúvajú svoje harlejky tatko aj bratia Teutulovci z Orange Chopper County na Discovery. Čo je dobré pre harlejky, to musí byť dobré aj pre naozajstné stroje. Ja síce predávam iné značky, ale tie neponúkajú extrémne rozmery gúm. Až na Avon. Ale ja už som moju starú (Šedouku) obul do Metzeleriek ME88 a jazdilo sa na nich excelentne a navyše aj dlhóóóó... Dajakých 40 tisíc kilometrov, čím sa mi vrátila ich vyššia cena. A to som na nich pri náhlej (ale hádam len dočasnej) strate rozumu v Liberci aj gumoval a na Babe som na zadnej robil šúľance. Kua! Na čoprovej gume! Tak si teda vravím, že dcéra staršej osemdesiatosmičky nemôže byť horšia od svojej mamy a vydávam sa k jej predajcovi z otázkou, ktorú počúvam častejšie ako by mi bolo milé: Dáš mi na ňu nejakú zľavu? Buahahaha! A že vraj nikdy nerob druhému to, čo nesteš, aby robili tebe! Kašlem na to, a tak sľubujem aj modré z neba len pre to, aby som čosi ušetril – budem ju testovať. Čiže žiadne pohodové jazdenie, ale ohrozovanie vlastného života: Divoké zrýchlenia (s kardanom, ktorý je známy žrút pneumatík), riskantné klopenia (kua, dúfam, že nedopadnem, ako môj kamoš Miro – správny chlap z časopisu pre správnych chlapov, ktorý roztrepe takmer všetko, čo sa mu dostane do ruky) ale aj brutálne brzdenia (s duálom, ale bez ábeeska). Skrátka urobím všetko možné, len aby som ich čím skôr zniesol zo sveta. Okrem jediného: budem do nich tlačiť koľko treba a navyše im pomastím brušká Ultrasealom. To aby nevypustili dušu v tej najnevhodnejšej chvíli. A najnevhodnejšie chvíle sú na motorke úplne všetky, okrem parkovania, ale ktorá guma by už len vypúšťala dušu, keď jej stojí... Motorka.

Metzelery som jej obul presne pri 15 000 kilometroch. Ani meter som ich nezabiehal. Hneď som im išiel po krku, ako Fico pravičiarom. Trochu ma mrzí, že sa jej nedá naložiť až po hranu – stúpačky nepustia – ako vidieť aj na fotečke. Preto sa cez zimu presťahujú vyššie a potom bude Palermo! Pri prudkých výjazdoch z križovatky sa síce obmedzil efekt pretáčajúcej sa gumy z dvojky už len na jednotku, ale ako bónus sa mi ochotnejšie stavia na zadné. Pekná vďaka....

Náhodou sa stalo, že dve motorky, ktoré mám celkom slušne „pod kontrolou“ práve v tomto čase začali tiež jazdiť na nových pneumatikách.

Prvá je načipovaný Suzuki Bandit 1250, ktorý poznám „od narodenia“. Ten má od 3800 km obuté Metzeler Z4. Jeho majiteľ s ním jazdí sólo a naozaj ostro, hoci je začiatočník a preto ich nemá s čím porovnať.

Druhá je Honda VFR800, ktorá má najazdených 40 000 km a čerstvo obuté Z6-ky. Jazdí väčšinou naložená a turisticky a jej majiteľ už jazdil na niekoľkých iných značkách. Ako prvú správu som sa od neho dozvedel, že sú hlučnejšie ako ostatné na ktorých jazdil.

Pri každej s týchto pneumatík sa dozviete ich curriculum vitae, ich dobré aj zlé vlastnosti aj dĺžku života. Sám som zvedavý...

Vadim, Buldog-Silárd , článok vyšiel v SLOVENSKÝCH MOTOCYKLOVÝCH NOVINÁCH
Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS
Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS
Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS
Powered By CMSimple.dk | Designed & Created By Towdy

POZOR !!!
AKCIA SCHUBERTH !!!

Zaručujeme
najnižšiu cenu prilieb
Schuberth na Slovensku!


Ako na to?
Nájdite ktorejkoľvek
predajni na Slovensku
najlacnejší Schuberth a:

BULDOG vám ju predá
o 1 € lacnejšie.


Akcia platí aj na prilby,
ktoré nemáme na predajni
a platí až do odvolania.


Sphere card
Sobota
26. 05. 2018

Aktualizované
16.02.2018
E-shop
Tlačiť !